دستگیره های لمسی نرم چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگیره های لمسی نرم چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگیره ها در سبک های مختلف موجود هستند. در حالی که برخی از آنها ساختاری سخت و سفت دارند، برخی دیگر در لمس نرم احساس می شوند. این دسته که به دستگیره های لمسی نرم معروف هستند، شبیه دستگیره های سنتی هستند. دستگیره های لمسی نرم به سادگی دارای ساختار منحصر به فردی هستند که آنها را در لمس نرم می کند.

 آشنایی با دستگیره های لمسی نرم

دستگیره های لمسی نرم دستگیره های کنترلی هستند که بافت نرمی دارند. آنها برای کاربردهای سفت کردن، کشیدن و بست استفاده می شوند. آنها به عنوان “دستگیره های لمسی نرم” شناخته می شوند زیرا بافت نرمی دارند.

ویژگی های رایج دستگیره های لمسی نرم

اکثر دستگیره های لمسی نرم دارای یک بخش فلزی و یک پوشش الاستومری بیرونی هستند. بخش فلزی به عنوان هسته عمل می کند. به عنوان مثال، فولاد با روکش روی اغلب به عنوان درج فلزی استفاده می شود. دستگیره های لمسی نرم ممکن است دارای یک درج فولادی با روکش روی به عنوان هسته باشند. سپس درج فولادی با روکش روی در یک ماده الاستومری پوشانده می شود.

پوشش الاستومری مسئول بافت نرمی است که این دستگیره های کنترل را مشخص می کند. البته مواد الاستومری پس از تغییر شکل می توانند به شکل و اندازه اولیه خود بازگردند. آنها اساساً الاستیک هستند. اگر یک ماده الاستومری را خم کنید یا بکشید، به آن آسیب نخواهید رساند. در عوض، ماده الاستومری به شکل و اندازه اصلی خود باز می گردد.

مواد الاستومری نرم هستند. آنها سخت یا سفت نیستند. مواد سخت و صلب مستعد تغییر شکل دائمی هستند. مواد الاستومری فقط مستعد تغییر شکل موقت هستند. صرف نظر از این، دستگیره های لمسی نرم دارای یک درج فلزی و یک پوشش الاستومری بیرونی هستند، که دومی مسئول بافت نرم آنها است.

مزایای دستگیره های لمسی نرم

دستگیره های لمسی نرم ارگونومیک هستند. آنها دارای بافت طبیعی نرمی بوده و استرس را به حداقل می رساند. بسیاری از دستگیره های لمسی نرم حتی دارای دستگیره هایی هستند که از لیز خوردن انگشتان یا دستان شما جلوگیری می کند. سایر انواع دستگیره ها ممکن است فاقد ویژگی های ارگونومیک دستگیره های لمسی نرم باشند.

دستگیره های لمسی نرم با پوشش الاستومری خود در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. فقط فلز می تواند زنگ بزند و خورده شود. در حالی که چنین دستگیره هایی اغلب دارای یک درج فلزی هستند، همچنین دارای یک پوشش الاستومری مانند یک پوشش الاستومر ترموپلاستیک (TPE) می باشند.

TPE نه زنگ می زند و نه می تواند خورده شود. این یک پلیمر الاستومری است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی ایمن است. در نتیجه، دستگیره های لمسی نرم با پوشش TPE می توانند رطوبت را تحمل کنند.

می توانید دستگیره های لمسی نرم را در سبک های مختلف نصب پیدا کنید. برخی از آنها دارای یک سوراخ ضربه ای هستند، در حالی که برخی دیگر دارای یک گل میخ رزوه ای هستند. آنهایی که سوراخ کوبیده دارند برای استفاده با اجسامی که گل میخ دارند طراحی شده اند. از سوی دیگر، دستگیره های لمسی نرم با گل میخ رزوه ای برای استفاده با اجسامی که دارای سوراخ هستند طراحی شده اند.

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0